piątek, 26 kwietnia 2024

Film Grecja - prezentacja

Ostatnie godziny

sobota

Dziś w końcu nauczyciele dali nam dłużej pospać (żarcik ;)). Po śniadaniu udaliśmy się na najstarszy i największy bazar w Grecji. Następnie pojechaliśmy do miasta położonego nad Morzem Egejskim - Kavala. Po zwiedzaniu miasta poszliśmy do kawiarni jak to po grecku najpierw deser, a później obiad. Na lunch mieliśmy Frutti Di Mare. Co do tego wyboru zdania były podzielone, ale dla niektórych ośmiornica była wyborna. Na deser dostaliśmy panacotta oraz pigwe. Przepiękne krajobrazy greckie które łączą w sobie marmurowe góry i piaszczyste plaże zachwyciły wszystkich. Panorama na miasto Kavala i wyspy które sąsiadują z tym miastem zapierają dech w piersi. Nie chcemy stąd wyjeżdżać i opuszczać tak wspaniałych i gościnnych przyjaciół. Wieczorem udaliśmy się na ostatnie spotkanie z Grekami. Nie obyło się bez łez.

Opracowała Karolina Bajraszewska

Widoki, aż się łezka kręci!

piątek

Dziś udaliśmy się nad rzekę Nestos i ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe, odbyliśmy krótki spacer zboczem góry wzdłuż rzeki. Widoki, które podziwialiśmy były niesamowite i niezwykle wzruszające. Następnie pojechaliśmy do muzeum archeologicznego. Znajdują się tam przedmioty wydobyte ze starożytnej Abdery. Z wielką chęcią słuchaliśmy Pani oprowadzającej nas po muzeum. Informacje i zdjęcia, które wcześniej mogliśmy oglądać w podręcznikach od historii, dziś mogliśmy zobaczyć na żywo i właśnie to wywarło na nas duże wrażenie. Później udaliśmy się do cerkwi i monasteru, który znajdował się na samym szczycie góry.

To także ostatni dzień pobytu w Grecji dla większości krajów. My zostajemy do niedzieli dlatego razem z Grekami żegnamy wszystkich, życzymy miłej podróży i żałujemy, że wspólnie spędzone chwile minęły tak szybko.

Opr: Asia Szafader

Grecy lubią tańczyć

czwartek

Ten dzień nie był tak aktywny jak pozostałe. W końcu mieliśmy szansę trochę odpocząć i zrobić zakupy. Rano oglądaliśmy prezentacje poszczególnych krajów na temat tego co do tej pory udało się zrealizować w ramach projektu. Przedstawienia, piosenki, prezentacje, książki kucharskie- każdy zrobił je na swój sposób. Zostały ustalone również terminy dwóch kolejnych spotkań, my będziemy gospodarzami w terminie 3-8 czerwca. Wieczorem poszliśmy do tawerny, w której pożegnaliśmy tureckich przyjaciół ze łzami w oczach. Mieliśmy okazję posłuchać greckiej muzyki na żywo, a Grecy znów dali popis tańcząc wytrwale. Oczywiście ochoczo do nich dołączyliśmy. Nogi nam się trochę plątały więc nasz taniec nazwano Greek free style :)

Puk puk

środa

6:30 (5:30 czasu polskiego)
*puk puk*

(zza dzwi)
- Ja nie otwieram

- Ja wczoraj otwierałam

*puk puk*

**PUK PUK PUK**
- Co znowu!

Otwierają się drzwi... W nich znów Asia.P. Kamila wchodzi, kieruje się do łazienki i napełnia kubek wodą... w pokoju już wszyscy wstali! Łóżko Asi i Karoliny tylko trochę mokre :P

Z samego rana udaliśmy się do ratusza na spotkanie z burmistrzem miasta. Opowiedział nam o walorach turystycznych miasta i życzył nam miłego pobytu. Następnie udaliśmy się do szkoły, w której uczą się osoby niepełnosprawne razem ze sprawnymi uczniami. Po wizycie w szkole pojechaliśmy autokarem do Abdery - antycznego miasta, z którym wiąże się mitologiczna historia o Herkulesie.

Dzięki sprzyjającej pogodzie udało nam się przespacerować się brzegiem morza Egejskiego. Jechaliśmy też drogą pomiędzy morzem, a słodkowodnym jeziorem, w tle podziwiając ośnieżone szczyty górskie. Widzieliśmy również jak produkuje się sól z wody morskiej. Wycieczkę zakończyliśmy na wyspie Portolagos, gdzie zwiedziliśmy cerkiew św. Mikołaja.

Wieczorem międzynarodowej integracji ciąg dalszy! Graliśmy w kręgle- uformowały się drużyny: polska, turecka i grecka. W naszej najwięcej punktów zdobyła Karolina K. Grecy walczyli do upadłego (czytaj Koula- tutejsza dyrektorka, niespodziewanie znalazła się na podłodze).

Opr: Ola Kmita, Karolina Bajraszewska, Asia Szafader

Prezent od pana burmistrza.

Cała nasza międzynarodowa grupa nad brzegiem morza.

W tle ruiny Abdery.

Woda jest tak ciepła jak w Bałtyku w czerwcu!

Bez komentarza

:D

Cerkiew na wyspie Portolagos.

Polsko-Greckie love story

wtorek

Dzisiaj udaliśmy się do Greckiej szkoły. Uczniowie zaprezentowali nam wszystko to, co zdołali się dowiedzieć o kulturze i obyczajach krajów partnerskich. Byliśmy w każdej klasie i poznaliśmy wszystkich uczniów. Na przerwach graliśmy z Turcją w koszykówkę i piłkę nożną. Na koniec wizyty udaliśmy się na wideokonferencje, w której uczestniczyły wszystkie kraje. Próbowaliśmy połączyć się z klasą 2b SP lecz pogoda w Elblągu nam to uniemożliwiła. Różnice wiekowe i kulturowe pomiędzy greckimi uczniami, a nami nie przeszkodziły nam w integracji... szczególnie damsko-męskiej. Pod koniec wizyty nasi nowi koledzy chcieli, abyśmy podpisali się im w zeszytach i książkach.

Po wizycie w szkole wybraliśmy się na lunch, gdzie skosztowaliśmy greckich potraw mięsnych i deserów. Legumina była ohydna. Po poobiedniej sjeście udaliśmy się na zwiedzanie starego miasta, gdzie odwiedziliśmy bałkańskie muzeum kultury wiejskiej i miejskiej.

Opr: Bartek Sinkiewicz i Ola Kmita

Druga klasa poznawała polską kulturę

Nauczycielka drugiej klasy i my.

Każda klasa przygotowała informacje na temat innego kraju.

W lokalnym muzeum.

Zwiedzamy starówkę w prawdziwie greckim stylu.

Zorba i Polonez!

poniedziałek

Pierwszy dzień w Grecji minął fantastycznie! Spędziliśmy ten dzień ze wspaniałymi ludźmi z Grecji, Xanthi, z Turcji, Rumunii, Węgier i Hiszpanii.

Gospodarze powitali nas prezentacją swojego regionu oraz przedstawieniami mitów Greckich. Zaskoczyła nas znakomita znajomość polskich piosenek między innymi "Płynie Wisła płynie" i "Warszawa da się lubić". Okazało się, że jest to zasługa Polki, która od 30 lat mieszka w Grecji. Udało się nam ją poznać i zaprzyjaźnić się z nią. Następnie poczęstowano nas tradycyjnymi daniami greckimi przygotowanymi przez rodziców uczniów. Najbardziej smakowała nam portokalopita - czyli ciasto pomarańczowe. Jedliśmy też owczy ser, ale co do niego zdania są podzielone.
Po poczęstunku Grecy nauczyli nas swoich tradycyjnych tańców np. zorby. My odwdzięczyliśmy się im nauką Poloneza. Wszystko zakończyło się międzynarodowym tańcem Gangnam style :)
Wspólna zabawa sprzyjała nowym znajomością. Poznaliśmy Marię nauczycielkę piątej klasy oraz Joannę i Evę - jej uczennice.

Klasa II śpiewa polskie piosenki

Greccy nauczyciele tańczą Zorbę.

Wszyscy tańczą Zorbę :)

Zorba - part 2

Gangnam style - uczą Karoliny, Ola i Asia.

Polki mieszkające w Grecji, uczennica w stroju krakowianki i my.

Mit o Demeter i Persefonie w wykonaniu greckich uczniów.

Opr: Karolina Bajraszewska, Karolina Kowalicka, Ola Kmita, Bartek Sinkiewicz, Michał Wojtczak

Comenius - Uczenie się przez całe życie

W niedzielę (17.02.13) grupa naszych uczniów z klasy 3 e (Karolina Bajraszewska, Karolina Kowalicka, Michał Wojtczak, Bartek Sinkiewicz, Asia Szafader i Ola Kmita) wraz z nauczycielkami języka angielskiego p. Kamilą Kasprzak oraz p. Elżbietą Derlukiewicz wylatuje do Grecji w ramach programu Comenius - Uczenie się przez całe życie. Jest to już druga, po Hiszpanii, wizyta zagraniczna.

W trakcie pobytu uczniowie spotkają się z reprezentantami szkół partnerskich z Hiszpanii, Węgier, Rumunii, Turcji, oraz Grecji. Niestety Włosi nie mogą tym razem uczestniczyć w spotkaniu, ale obiecali, że będą obecni na spotkaniu w Polsce, które odbędzie się już w czerwcu!

Wrażeniami i zdjęciami z podróży podróżnicy podzielą się z nami po powrocie - czyli za tydzień.

opr: Kamila Kasprzak

Darmowe liczniki

Biuletyn Informacji Publicznej

Nadanie sztandarów

Nasza szkoła z lotu ptaka (zdjęcia lotnicze)

Wyniki naszych

deutschmeinhobby.pl.tl

englishfunzone.weebly.com/

facebook.com/zsnr1elblag

w górę © 2006-2016 by Zespół Szkół Nr 1 w Elblągu 82-300 Elbląg, ul. Korczaka 34